Pengikut

Subscribe Now: myaol

Add to My AOL

cara memanfaatkan Android dengan mudah


BAGAIMANAKAH caranya memanfaatkan Android anda ke tahap maksimum antara contohnya, meningkatkan lagi hayat bateri anda atau menjadikan pelayar lebih pantas dan mengelak iklan yang menjengkelkan? Di sini terdapat 10 aplikasi Android dan tips yang boleh membantu anda.
Panjangkan hayat bateri
Kita mungkin menjangkakan apabila Android disokong iklan aplikasi, ia mungkin mampu menjimatkan wang anda. Namun hakikatnya ia menambahkan lagi kos anda melalui penyaliran bateri telefon pintar. Penyelidik Universiti Purdue, Amerika Syarikat (AS) mendapati, aplikasi percuma menggunakan sehingga 75% tenaga bagi mengesan lokasi geografi, memuat turun iklan dan menghantar maklumat mengenai anda kepada pengiklan.
Penyelesaian: Potong aplikasi percuma. Jika anda tidak mahu lampu berkelip, anda boleh menjimatkan hayat bateri dengan underclocking telefon Android anda apabila ia tidak digunakan.
Memudahkan anda menaip
Adakah sesiapa yang benar-benar menyukai papan kekunci perisian?
Bagi pengguna Android, SwiftKey 3 boleh dikatakan yang terbaik. Apa yang membuatkan SwiftKey sebagai terbaik adalah penggunaan algoritma ruang pintar dan alat pembetulan automatik yang boleh menentukan apabila anda terlepas atau tersilap menulis antara perkataan. Versi baru mempunyai ruang yang lebih besar dan kunci baca, sokongan selama tujuh bahasa baru, dan UI yang sepadan motif Android 4,0 '. Kini ia boleh didapati dalam versi beta, versi tablet dan telefon SwiftKey 3.
Memuatkan chrome pada android
Aplikasi inovatif secara umumnya terdapat pada peranti OS terdahulu dan kini turut boleh didapati pada Android. Chrome Google adalah salah satu aplikasi yang kini turut terdapat pada Android. Tiada sebarang kejutan memandangkan telah wujud 'perhubungan' antara Android dan Chrome.
Mengapa pengguna Android perlu memuatkan beta Chrome? Seperti desktop, versi mudah alih daripada Chrome memainkan peranan menyampaikan, melayari cepat dan mencari maklumat. Antara kemudahan yang disediakan adalah penanda buku dan omnibox (bar alamat) data, termasuk cadangan auto-lengkap dan juga migrasi.
Pergi terus ke mel suara
Dalam situasi perniagaan, anda mungkin perlu membuat panggilan semula kepada seseorang tetapi anda lebih suka meninggalkan mesej suara daripada bercakap secara langsung? Slydial Sfera mudah alih adalah aplikasi menarik untuk pengguna Android yang menghubungkan anda terus ke mel suara pengguna mudah alih. Aplikasi ini adalah percuma tetapi anda perlu melanggan perkhidmatan Premium MYslydial . Alternatifnya adalah pelan berbayar per guna bagi setiap panggilan Slydial.
Masih terlalu mahal? Slydial mempunyai alternatif disokong iklan percuma. Cara menggunakannya, telefon perkhidmatan Slydial, masukkan nombor telefon bimbit yang anda mahu hubungi dan mendengar iklan sebelum Slydial menghubungkan anda. Terdapat juga aplikasi Slydial untuk BlackBerry, IOS dan pengguna Windows Mobile.

Elakkan Iklan
Adakah anda menyukai peranti Android anda tetapi membencinya setiap kali ia berkelip dan memaparkan iklan menjengkelkan serta menukarkan skrin ke papan iklan digital? Pilihan iklan-zapping anda adalah terhad. Bagi bukan rooters, Android Adblock boleh melakukan silap mata. Kini dalam versi beta, blok proksi HTTP iklan dari laman web terdapat dalam pelayar mudah alih anda. Walau bagaimanapun, ia tidak menghalang iklan dalam aplikasi. Namun anda peranti Android anda, boleh menyekat iklan pilihan banyak, termasuk AdAway dan AdFree Android. Tetapi sebelum anda memasang aplikasi ad-zapping, perlu difahami bahawa ramai pemaju bergantung pada iklan untuk mendapat keuntungan.
Dapatkan pengalaman Siri
Siri ciri arahan suara tidak sempurna pada iPhone 4S, kelemahan yang menunjukkan batasan perisian pengecaman pertuturan terkini. Tetapi apabila Siri berfungsi dengan baik, ia sangat membantu dan menyeronokkan. Pengguna Android boleh memperoleh suatu tahap fungsi Siri gaya Google Voice. Pengguna Android boleh melakukan satu set tertentu arahan vokal, seperti "map [alamat / bandar]" dan "pergi ke [laman web]." Untuk pengalaman bahasa tempatan ( seperti Siri), cuba aplikasi Penolong Speaktoit percuma "buddy maya" yang membantu menjawab soalan, mencari maklumat, melancarkan aplikasi dan sebagainya. Satu lagi pembantu maya percuma, Dan Vlingo, berguna untuk menghantar teks dan e-mel, selain mengemaskini status anda di Facebook dan Twitter.
Panggilan masuk palsu?
Anda berada dalam situasi makan tengah hari perniagaan yang membosankan, berbual mengenai topik-topik yang jauh menyimpang. Bagaimana anda boleh melarikan diri tanpa menyinggung perasaan rakan niaga, panggilan palsu boleh menyelamatkan anda! Anda boleh gunakan aplikasi percuma kepada input nama kenalan palsu serta masa dan nada dering, dan kemudian telefon anda berdering - satu panggilan palsu pada masa yang telah ditetapkan. Jika anda tidak membuat perancangan awal, anda hanya perlu menambah aplikasi widget ke skrin utama Android.
Menonton bolasepak
Musim bolasepak sedang berlangsung dan tablet Android, atau mungkin juga telefon seperti Galaxy Samsung Note, adalah cara terbaik untuk menonton pasukan Liga Utama
Menjejaki Perbelanjaan Kereta Anda
Berapakah kos untuk memandu kenderaan ? Aplikasi Android seperti aCar dan My Cars menyediakan cara yang mudah untuk memantau dan mengawal perbelanjaan kereta anda , termasuk perbatuan, penyelenggaraan dan kos barangan. Aplikasi ini mampu menyokong pelbagai kenderaan dan mempunyai pelbagai carta dan statistik. Tetapi ada satu perbezaan yang signifikan antara kedua-duanya, aCar direka terutamanya untuk kenderaan AS, manakala My Cars disesuaikan untuk pemandu United Kingdom.

Mungkin aplikasi ini akan berada di negara ini tidak lama lagi.
Kawal suhu dan Kawalan Jauh
Automasi peranti kawalan pencahayaan, suhu, penggera keselamatan telah wujud selama beberapa dekad. Tetapi telefon pintar dan tablet akhirnya boleh membawa mereka ke dalam arus perdana. Pengguna telefon Aplikasi Android, misalnya, boleh mengawal Pembelajaran Sarang Termostat inovatif dengan percuma.
Aplikasi Sarang berkenaan adalah peranti bergaya dan pintar yang mengkaji tabiat termostat penggunaan anda dan mampu menyesuaikan diri dengan sewajarnya. Aplikasi Sarang membolehkan anda menukar suhu rumah atau pejabat, memeriksa statistik penggunaan pemanasan penyejukan, dan pelbagai lagi. Berita buruk: Pada masa ini, ia tidak berfungsi melalui tablet Aplikasi Android.

0 Response to "cara memanfaatkan Android dengan mudah"

Catat Ulasan

post terbaru

get this widget here

Popular Posts

Komen Terbaru

COPYRIGHT(C) zaireeytmk